SIP Trunk
Prosta definicja usługi SIP Trunk najczęściej rozumiana jest jako konfigurację konta SIP u operatora, która umożliwia:
- realizowanie połączeń do i z większej puli numerów miejskich przydzielonych przez operatora
- realizowanie wielu połączeń telefonicznych równocześnie
- dowolną identyfikację połączenia wychodzącego (z zakresu przydzielonej numeracji)
Operatorzy często realizują usługę SIP Trunk z uwierzytelnianiem na podstawie źródłowego i docelowego adresu IP, bez konieczności podawania hasła.
Kiedy nasza centrala wymaga obsługi dużej ilości numerów numerów miejskich najkorzystniej jest wykorzystać do tego właśnie SIP Trunk, który pozwoli;
- znacznie zwiększyć elastyczność systemu
- znacznie uprości konfigurację
- umożliwi obsługę wielu połączeń na dany numer (infolinie)

Zalety
1. Opłacalność
SIP Trunk eliminuje pośredników między operatorami telekomunikacyjnymi a ich klientami, co oznacza mniejsze opłaty pobierane przez firmę. Stawka za połączenia wewnętrzne w firmie, która wdrożyła SIP Trunk jest bezpłatna. Jego techniczna prostota znacznie zmniejsza koszty związane z instalacją, konfiguracją, konserwacją, sprzętem i skalowaniem. Ze względu na lekką strukturę technologii SIP i brak nieporęcznej infrastruktury fizycznej SIP Trunk jest uważany za ekonomiczne rozwiązanie do zarządzania ujednoliconą komunikacją firmy.
2. Szybki zwrot z inwestycji
Minimalne inwestycje początkowe i znaczne oszczędności kosztów sprawiają, że SIP Trunk jest tak atrakcyjny dla firm. W większości przypadków stary system telefoniczny może pozostać na swoim miejscu, bez konieczności wprowadzania większych zmian w wyposażeniu technicznym. Przejrzystość kosztów i brak dużych inwestycji muszą skutkować szybkim zwrotem z inwestycji. Firmy zgłaszają nawet 40% spadek wydatków na komunikację.
3. Łatwa skalowalność i rozbudowa
Usługi telefoniczne z SIP Trunk są wysoce konfigurowalne. Linie można dodawać lub usuwać bez fizycznej restrukturyzacji w granicach dostępnej przepustowości. Usługi komunikacyjne można łatwo skalować w czasach dużego popytu na kanały lub inne dodatki. A w razie potrzeby można go usunąć bez dodatkowych opłat.
4. Ujednolicona komunikacja
SIP Trunk umożliwia firmom zarządzanie wszystkimi kanałami komunikacyjnymi firmy z jednego miejsca. Jest to możliwe, ponieważ eliminujemy potrzebę dwóch oddzielnych połączeń głosowych i transmisji danych dzięki technologii SIP Trunk. Dlatego głos, dane, wiadomości błyskawiczne i inne aplikacje komunikacyjne są częścią jednego systemu Unified Communications i są obsługiwane na jednej platformie.
5. Mobilność i zwiększona produktywność
Mobilne aplikacje VoIP umożliwiają pracownikom korzystanie z istniejących numerów biurowych na urządzeniach mobilnych. Ta stała łączność między biurami a zespołami terenowymi zapewnia płynną, profesjonalną komunikację i zwiększoną produktywność.
6. Elastyczność i niezawodność
SIP Trunk to godna zaufania i niezawodna technologia, w przeciwieństwie do tradycyjnych usług telefonicznych, w których łatwo mogą wystąpić przerwy w połączeniu. W przypadku awarii połączenia, dostawcy SIP Trunk mogą przekierować numery w przypadku awarii połączenia i zgodnie z potrzebami klienta.