SIP Trunk
Prosta definicja usługi SIP Trunk najczęściej rozumiana jest jako konfigurację konta SIP u operatora, która umożliwia:
- realizowanie połączeń do i z większej puli numerów miejskich przydzielonych przez operatora
- realizowanie wielu połączeń telefonicznych równocześnie
- dowolną identyfikację połączenia wychodzącego (z zakresu przydzielonej numeracji)
Operatorzy często realizują usługę SIP Trunk z uwierzytelnianiem na podstawie źródłowego i docelowego adresu IP, bez konieczności podawania hasła.
Kiedy nasza centrala wymaga obsługi dużej ilości numerów numerów miejskich najkorzystniej jest wykorzystać do tego właśnie SIP Trunk, który pozwoli;
- znacznie zwiększyć elastyczność systemu
- znacznie uprości konfigurację
- umożliwi obsługę wielu połączeń na dany numer (infolinie)
Zalety
Opłacalność
SIP Trunk eliminuje pośredników między operatorami telekomunikacyjnymi a ich klientami, co oznacza mniejsze opłaty pobierane przez firmę. Stawka za połączenia wewnętrzne w firmie, która wdrożyła SIP Trunk jest bezpłatna. Jego techniczna prostota znacznie zmniejsza koszty związane z instalacją, konfiguracją, konserwacją, sprzętem i skalowaniem. Ze względu na lekką strukturę technologii SIP i brak nieporęcznej infrastruktury fizycznej SIP Trunk jest uważany za ekonomiczne rozwiązanie do zarządzania ujednoliconą komunikacją firmy.
Szybki zwrot z inwestycji
Minimalne inwestycje początkowe i znaczne oszczędności kosztów sprawiają, że SIP Trunk jest tak atrakcyjny dla firm. W większości przypadków stary system telefoniczny może pozostać na swoim miejscu, bez konieczności wprowadzania większych zmian w wyposażeniu technicznym. Przejrzystość kosztów i brak dużych inwestycji muszą skutkować szybkim zwrotem z inwestycji. Firmy zgłaszają nawet 40% spadek wydatków na komunikację.
Łatwa skalowalność i rozbudowa
Usługi telefoniczne z SIP Trunk są wysoce konfigurowalne. Linie można dodawać lub usuwać bez fizycznej restrukturyzacji w granicach dostępnej przepustowości. Usługi komunikacyjne można łatwo skalować w czasach dużego popytu na kanały lub inne dodatki. A w razie potrzeby można go usunąć bez dodatkowych opłat.
Ujednolicona komunikacja
SIP Trunk umożliwia firmom zarządzanie wszystkimi kanałami komunikacyjnymi firmy z jednego miejsca. Jest to możliwe, ponieważ eliminujemy potrzebę dwóch oddzielnych połączeń głosowych i transmisji danych dzięki technologii SIP Trunk. Dlatego głos, dane, wiadomości błyskawiczne i inne aplikacje komunikacyjne są częścią jednego systemu Unified Communications i są obsługiwane na jednej platformie.
Mobilność i zwiększona produktywność
Mobilne aplikacje VoIP umożliwiają pracownikom korzystanie z istniejących numerów biurowych na urządzeniach mobilnych. Ta stała łączność między biurami a zespołami terenowymi zapewnia płynną, profesjonalną komunikację i zwiększoną produktywność.
Elastyczność i niezawodność
SIP Trunk to godna zaufania i niezawodna technologia, w przeciwieństwie do tradycyjnych usług telefonicznych, w których łatwo mogą wystąpić przerwy w połączeniu. W przypadku awarii połączenia, dostawcy SIP Trunk mogą przekierować numery w przypadku awarii połączenia i zgodnie z potrzebami klienta.
SIP Trunk 5
-
5 kanałów do rozmów
-
raporty i statystyki
-
panel zarządzania
-
zamów tel. 255 255 555
-
nagrywanie rozmów opcjonalnie
SIP Trunk 10
-
10 kanałów do rozmów
-
raporty i statystyki
-
panel zarządzania
-
zamów tel. 255 255 555
-
nagrywanie rozmów opcjonalnie
SIP Trunk 30
-
30 kanałów do rozmów
-
raporty i statystyki
-
panel zarządzania
-
zamów tel. 255 255 555
-
nagrywanie rozmów opcjonalnie
Dodatkowy kanał rozmowny
-
1 dodatkowy kanał do rozmów
-
raporty i statystyki
-
panel zarządzania
-
zamów tel. 255 255 555
-
nagrywanie rozmów opcjonalnie
SIP Trunk z numerem komórkowym
Dzwoniąc z telefonu komórkowego z kartą SIM, mamy do dyspozycji tylko jeden kanał do rozmów.
Usługa SIP Trunk z numerem komórkowym, daje możliwość korzystania z jednego numeru komórkowego oraz wielu kanałów do rozmów.
SIP Trunk z numerem komórkowym umożliwia korzystanie z tej samej numeracji komórkowej w tym samym czasie wielu osobom w firmie, w przeciwieństwie do zwykłej komórki z kartą SIM, gdzie w jednym czasie może z niej korzystać i rozmawiać tylko jedna osoba w firmie.
Dodatkowo w ramach tej usługi zamiast jednego numeru komórkowego, możemy mieć dwa lub więcej numerów komórkowych. Elastyczność tego rozwiązania daje ogromne możliwości w sprawnym zarządzaniu ruchem telefonicznym.